Partnerzy

A- A A+

Volvo 760 - Kanciasty prestiż - 1982 r.

   Po kompakcie przyszedł czas na limuzynę i konkretne 478,5 cm długości. Kolejny model który rozpracowujemy to limuzyna Volvo 760. Pod kanciastym nadwoziem kryło się przestronne wnętrze oraz wiele elementów wyposażenia. W przedniej części nadwozia w oczy rzuca się masywny grill, duże reflektory wyposażone w wycieraczki oraz wyraźne przetłoczenia na masce sprawiają wrażenie auta bardzo solidnego i bezpiecznego. Tak właśnie było, model 760 uważany był za niezawodny oraz bezpieczny. Limuzyna musi oferować przestrzeń oraz komfort dla podróżujących pasażerów. 478,5 cm długości zapewnia dużo przestrzeni na nogi. Obszerne, przednie fotele regulowane w wielu płaszczyznach zapewniają komfort podróży nawet na długich trasach. Miejsca na tylnej kanapie wystarczy nawet dla wysokich pasażerów. Jak przystało na limuzynę, jakość użytych materiałów jest bardzo wysoka a spasowanie poszczególnych elementów wzorowe. Jak na początek lat 80 wyposażenie było bardzo bogate. W zależności od wersji wyposażenia, na flagowym okręcie Volvo znalazła się klimatyzacja, podgrzewane fotele oraz wspomaganie kierownicy. Układ ABS należał do wyposażenia standardowego, gdzie na początku lat 80 należało to do rzadkości. W roku 1985 do wyposażenia dołączyła kontrola trakcji. Przez osiem lat produkcji z taśm montażowych zjechało 183864 sztuk modelu w wersji sedan.

 

francuskie-szwedzkie serce

   W początkowym okresie produkcji montowano silnik V6 który znany był z modelu 264 oznaczony skrótem PRV od pierwszych liter producentów zaangażowanych w jego projekt (Peugeot, Renault i Volvo) Dokładniejsza historia silnika PRV dostępna jest wraz z opisem modelu 264. Początkowo silnik o pojemności 2,8 l generował moc 150 KM. W następnych latach produkcji moc zwiększono do 158 następnie 177 KM. Po dwóch latach produkcji do oferty dołączyła nowa, turbodoładowana czterocylindrowa jednostka o pojemności 2,3 l. Silnik wyposażono w turbo i intercooler. Na początku moc wynosiła 160 KM, później poprzez różne modyfikacje moc wzrosła do 175 KM następnie do 185 KM. Z największym silnikiem szwedzka limuzyna rozpędzała się do setki mniej niż w 8 sekund. To bardzo dobry wynik zważywszy na wagę auta wynoszącą 1281 kg. Cała moc była przekazywana na tylne koła. W ofercie znalazły się również dwa silniki Diesla o pojemności 2,4l (jednostka produkcji Volkswagena) oraz 2,9l . W zależności od silnika klienci mieli do wyboru trzy rodzaje skrzyni biegów. Pięciobiegowy manual uważany jest za niezawodny. W limuzynie nie mogło zabraknąć automatycznej skrzyni biegów. Oferowano czterobiegową przekładnię automatyczną lub czterobiegowy automat w połączeniu ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Internet donosi, że w skrzyniach automatycznych zdarzają się niewielkie wycieki oleju.

Prowadzenie

   W roku 1987 w modelu 760 GLE, wprowadzono zawieszenie wielowahaczowe, co w znaczący sposób poprawiło własności trakcyjne. Najprawdopodobniej przed rokiem 1987 stosowano sztywną oś. Niestety nie znaleźliśmy potwierdzenia tej tezy. Prosimy użytkowników modelu 760 o informację na temat zawieszenia.

Powrót kombi

   Volvo wraz z produkcją serii 300 nie miało w ofercie modelu kombi. Dopiero rok 1985 przyniósł model 760 Estate który był prestiżowym kombi. Zainteresowanych kombiakiem zapraszamy do następnego artykułu.

Sondy

No polls available at this time.

Pozdrowienia

CentrumVolvo.pl
Posts: 1
Comment
new comment
Reply #1 on : Wed February 24, 2016, 12:47:03
Wpisujcie swoje pozdrowienia :)
Pokaż wszystkie wpisy