Partnerzy

A- A A+

Volvo S60 Cross Country 2016 r.

     Wiosna przywitała nas na dobre, coraz dłuższe i słoneczne dni to najlepszy czas na testowanie aut. Nie próżnowaliśmy i wzięliśmy się za test Volvo S60 Cross Country. Mamy dobre pole porównawcze, ponieważ wcześniej testowaliśmy jego brata w wersji kombi i kuzyna w wersji SUV. Każdy z nich jest trochę inny i nie ma jednej dobrej odpowiedzi, który jest najlepszy, ponieważ każdy poszukuje innych cech w aucie. Wszystkiego dowiecie się w dalszej części testu. Tym razem na testy było więcej czasu, co pozwoliło na sprawdzenie auta na różnych trasach i w różnych warunkach. Pierwsze wrażenia są dość nietypowe. W porównaniu do S60-tki nie sprawia wrażenia wiele wyższego, ale po wejściu do środka, siedzi się nieporównywalnie wyżej, prawie jak w Suv-ie i to według mnie jest bardzo ciekawe. Jest to bardzo fajna opcja dla osób, które nie lubią Suv-ów ale chcą podróżować wyżej niż inni. Na duży plus zasługują sportowe fotele, są bardzo wygodne oferując dodatkowo solidne trzymanie boczne, nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Reszta wnętrza jest dobrze znana, wszystko zobaczycie na zdjęciach. Wracając do wysokości, to większy prześwit daje wiele zalet. Odpada ryzyko zahaczenia o wysoki krawężnik, o czym mogłem się przekonać, gdy była potrzeba zrobienia miejsca dla karetki. Naturalnym skojarzeniem wysokiego prześwitu są przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętu. Nie w tym samochodzie. Zawieszenie jest bardzo sztywne ale zarazem komfortowe, nawet na sporych nierównościach (opony 235/45/R19). Nawet w ostrych zakrętach, samochód nawet nie drgnie, za to należy się duży plus. Nie będę się rozpisywał na temat systemów bezpieczeństwa bo te działają doskonale. Większość z Was zapewne interesuje praca jednostki napędowej. Pod maską zamontowano silnik Diesla D4 (2.0) o mocy 190 KM. Powiem szczerze, że ta jednostka jest genialna. Nigdy wcześniej nie lubiłem Diesli ze względu na dźwięk, ale ten brzmi genialnie. Nagrzewa się bardzo szybko, praktycznie nie ma ryzyka jazdy na zimnym silniku. 400 Nm daje niezłe wrażenia z jazdy i nie dostaje zadyszki nawet przy wyższych prędkościach. Całość dopełnia 8 biegowy automat, znany już z poprzednich testów. Jest bardzo szybki w "myśleniu" błyskawicznie reaguje na każde wciśnięcie pedału przyspieszenia. Do całości szczęścia brakowało napędu AWD. Przy takiej mocy byłby mile widziany na pokładzie. Układ kierownicy jest tak zestrojony, że mimo wciśnięcia gazu w podłogę na mokrej nawierzchni, nie powoduje wyrwania kierownicy. Do tego w razie potrzeby wkracza ESC. Porównując tą samą moc z AWD w XC60 miałem wrażenie, że moc była przenoszona bardziej płynnie. Tak jak wspomniałem, są to bardzo subtelne różnice i zauważy je tylko wprawne oko i czułe ręce :) Spalanie? średnio 8 l/100 km. na dystansie około 900 km. Trasa obejmowała autostradę, miasto (krótkie trasy i stanie w korkach, częściowo z włączonym Start&Stop), włączoną klimatyzację. Tym razem stosowałem eko driving, ale bez wielkiej przesady :)  Z ciekawostek warto wspomnieć o wbudowanym tunerze TV do telewizji cyfrowej. TV działa tylko na postoju, jeśli czekamy na kogoś to niewątpliwe ta opcja umili nam czas. Jedynie cena jest niemiła 4550 zł. Który wybrać S60 CS, V60 CS czy XC60? Osobiście wybrałbym S60 Cross Country ze względu na to, że nie jest tak oczywisty jak SUV, który wiadomo, że jest wysoki. S60-tka jest niepozorna i ciekawa zarazem oferując bardzo wysoki komfort jazdy (fotele, wyciszenie w sumie jak wszystkie Volvo :) oraz genialny silnik i właściwości jezdne. Ma tylko jedną wadę, cenę. Testowy egzemplarz wyceniono na około 250 tys. zł na pokładzie znalazły się wszystkie opcje dostępne w cenniku. Jeśli macie jakieś pytania, możecie je zadawać w komentarzach lub na naszym Facebooku.

Sondy

No polls available at this time.

Pozdrowienia

CentrumVolvo.pl
Posts: 1
Comment
new comment
Reply #1 on : Wed February 24, 2016, 12:47:03
Wpisujcie swoje pozdrowienia :)
Pokaż wszystkie wpisy