Partnerzy

A- A A+

Volvo V40 D2 Ocean Race - 2015 r.

Test Volvo V40 D2 Ocean Race jest naszym pierwszym przeprowadzonym redakcyjnym testem. Kilka godzin spędzonych za kierownicą V40-tki pozwala na wyrobienie własnej opinii, którą poznacie w dalszej części artykułu. Opis podzieliłem na kilka fragmentów aby się lepiej czytało całość. Przed V40-tką postawiono trudne zadanie ponieważ jest następcą sedana S40 II oraz kombi V50 będąc hatchbackiem. W stylistyce znajdziemy wiele podobieństw, szczególnie wewnątrz auta gdzie wykorzystano konsolę środkową, zamiast małego wyświetlacza pojawił się 5" kolorowy wyświetlacz do obsługi pokładowych multimediów, nawigacji fabrycznej oraz ustawień auta. Nawigacja znajduje zasięg od razu po włączeniu a mapy są czytelne, dodatkowo wyświetla komunikaty w zegarach (testowy egzemplarz wyposażony był w aktywny wyświetlacz TFT) takie rozwiązanie ułatwia wykonywanie manewrów. Nawigacja pozwala na wybór trzech rodzajów trasy. Niestety funkcja ostrzegania o korkach działa w języku angielskim. Do ustalania adresu lepszy byłby dotykowy wyświetlacz. Tylne światła nawiązują do swoich poprzedników wycięciem tylnych świateł, reszta nawiązuje do modelu V60 zachowując świeżość w stylistyce. Jest mniej surowy niż jego poprzednicy, ale wciąż ukazuje ojczyznę swojego pochodzenia (mimo, że jest produkowany w Belgii :) i raczej trudno pomylić go z innym autem. Pozostając we wnętrzu kilka słów na temat wykończenia. Materiały wykończeniowe oraz ich spasowanie stoją na bardzo dobrym poziomie. Jedynie ozdobne listewki przy drzwiach mogłyby być bardziej dogięte na końcach, jednak jest odchył na poziomie 2 mm i trzeba się przypatrzeć aby to dostrzec. Co ważne, na nierównościach nic nie stuka, puka ani nie trzeszczy. Duży plus należy się fotelom które są bardzo wygodne, nawet po kilku godzinach jazdy nie czuje się zmęczenia. Do tego należy zaliczyć bardzo dobre wyciszenia wnętrza, nawet przy prędkościach autostradowych można swobodnie posłuchać muzyki i porozmawiać z pasażerami.

Silnik - D2, 115 KM, 6 biegowa automatyczna skrzynia biegów, maksymalny moment obrotowy 270 Nm

 Nie jest to jednostka produkcji Volvo, tylko jeden z ostatnich egzemplarzy wyposażony jeszcze w silnik produkcji PSA. Od maja 2015 r. Volvo stosuje wyłącznie jednostki własnej produkcji, następne testy będą już z nowymi silnikami. Wymienione parametry na papierze nie wydają się oszałamiające, ale do codziennej jazdy wystarczą bez problemu. W moim odczuciu mocy wystarcza do jazdy po mieście oraz spokojnego wyprzedzenia i co ważne na rozpędzenie do 100 km/h nie musimy czekać aż osiwiejemy :) Jednostka cechuje się bardzo wysoką kulturą pracy nawet na wyższych obrotach. Turbo dziura jest odczuwalna w małym stopniu. Testowany egzemplarz wyposażony był w 6 biegowy automat, który przy spokojnym traktowaniu pedału przyspieszenia zmieniał biegi przy 2000 RPM, pracę samej skrzyni oceniam jako płynną. Reakcja na kickdown mogłaby być nieco szybsza, mimo tego redukcja pozwalała na sprawne wyprzedzanie. Skrzynia oferuje również sekwencyjną zmianę biegów, która działa bardzo płynnie, dodatkowo na wyświetlaczu pojawia się strzałka sugerująca na zmianę biegu na wyższy w celu oszczędzania paliwa. Na koniec kilka słów na temat systemu start-stop. Działa płynnie, nie generuje drgań podczas gaszenia i uruchamiania silnika, jednak mnie osobiście to nie przekonuje. Na szczęście można go bardzo łatwo wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej, bez zagłębiania się w ustawienia komputera, za co to należy się plus. Przy spokojnej jezdzie w trybie mieszanym średnie spalanie wyniosło 4.8 l/100 km

Zawieszenie, układ jezdny, aktywny wyświetlacz TFT

      W moim odczuciu zawieszenie w V40-tce to połączenie pewnego prowadzenia z wysokim komfortem jazdy. Podczas przejeżdżania przez przejazdy kolejowe czy inne nierówności zawieszenie pracuje cicho. Układ kierowniczy daje dobre wyczucie auta. Aktywny wyświetlacz TFT pozwala wybrać trzy tryby wyświetlania Eco, Elegance oraz Performance jednak żaden z trybów nie zmienia charakterystyki auta. W trybie Eco pojawia się wskaźnik sugerujący jak jechać aby oszczędzać paliwo. Tryb performance zmienia kolory na czerwone, dając bardziej sportowy charakter. Wszystko zobaczycie na zdjęciach.

     Edycja Ocean Race otrzymała skórzaną tapicerkę z pomarańczowymi przeszyciami, inne wykończenie konsoli środkowej oraz progi z napisami Ocean Race wraz z naklejką na błotniku. Auto osadzono na 17" felgach aluminiowych z oponami o profilu 50. Bagażnik posiada pojemność 335 l, jest dość głęboki, sprawiając wrażenie dużo większego niż jest w rzeczywistości. W mojej opinii V40-tka jest bardzo fajnym i udanym autem, zbudowanym z dobrych materiałów, sprawiających wrażenie solidnego auta. Jakie są Wasze odczucia? komentujcie na stronie lub na facebooku. Jeśli macie pytania co do testowanego egzemplarza, możecie zadawać je na facebooku lub pisać meile. Adres znajdziecie w zakładce kontakt.

Podziękowania dla Volvo Car Poland za użyczenie auta do testów.

Ps. Zdjęcia wrzucę w poniedziałek :)

Sondy

No polls available at this time.

Pozdrowienia

CentrumVolvo.pl
Posts: 1
Comment
new comment
Reply #1 on : Wed February 24, 2016, 12:47:03
Wpisujcie swoje pozdrowienia :)
Pokaż wszystkie wpisy